سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دسترسی به تنظیمات مودم برای تنظیم مودم

نحوه دسترسی به تنظیمات مودم
اکثراً، مودم های امروزی شامل شبکه های بی سیم داخلی هستند و اگر این را دارید، می توانید در هر دستگاهی که به شبکه خانگی خود متصل است به صفحه تنظیمات خود دسترسی داشته باشید. اگر شبکه بی سیم ندارید، باید از رایانه ای با اتصال سیمی به شبکه خود استفاده کنید. با من تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بهترین نکات را راجع به تنظیم مودم خدمت شما ارائه بدهم.

اگر یک شبکه بی‌سیم و فقط یک «دستگاه» اینترنت دارید، این بدان معناست که یک مودم با شبکه بی‌سیم داخلی، یعنی روتر دارید. این راه‌اندازی رایج‌ترین راه‌اندازی است و می‌توانید به تنظیمات روتر و مودم خود از هر دستگاه متصل به شبکه خانگی خود دسترسی داشته باشید.

قبل از اینکه یک مرورگر وب را برای رفتن به صفحه تنظیمات مودم خود باز کنید، باید اطلاعات ورود به سیستم خود را در دسترس داشته باشید. اگر اطلاعات ورود مودم خود را تغییر نداده‌اید، پیش‌فرض خواهد بود مگر اینکه ISP شما آن را تغییر دهد. در این صورت، اطلاعات ورود به سیستم شما احتمالاً روی مودم یا مدارک ارائه شده از ISP شما خواهد بود.

برای یافتن اطلاعات ورود به سیستم پیش فرض خود، باید اطلاعات مودم خود را به صورت آنلاین جستجو کنید. معمولاً ترکیبی از "admin" برای نام کاربری و "password" برای رمز عبور است. در اینجا می توانید گذرواژه های پیش فرض را برای برخی از دستگاه های استاندارد پیدا کنید:

رمز عبور پیش فرض برای Linksys
رمز عبور پیش فرض سیسکو
رمز عبور پیش فرض برای D-Link
رمز عبور پیش فرض برای Netgear
رمز عبور پیش فرض برای Belkin
اگر اطلاعات ورود به مودم شما روی پیش‌فرض تنظیم شده است، پس از اینکه اطلاعات ورود به سیستم خود را پیدا کردید، باید رمز عبور خود را تغییر دهید تا هیچ‌کس به جز خودتان نتواند به تنظیمات شبکه خانگی شما دسترسی داشته باشد.

آدرس IP دروازه پیش فرض خود را پیدا کنید. این آدرس IP مودم شما خواهد بود که می توانید از آن برای دسترسی به پورتال مدیریت وب شبکه خود برای تنظیم انواع تنظیمات استفاده کنید.

اگر روتر بین دستگاه و مودم قرار دارد، آدرس IP پیش فرض دروازه، آدرس روتر خواهد بود، نه مودم. یکی از راه‌های یافتن آدرس مودم در صورتی که آزمایش‌های پیش‌فرض شناخته‌شده مختلف جواب نداد (به عنوان مثال، http://192.168.1.1/)، این است که رایانه را مستقیماً به مودم وصل کنید، روتر را دور بزنید، و سپس درگاه پیش‌فرض را جستجو کنید. .

هر مرورگر وب متصل به شبکه خود را باز کنید، آدرس IP پیش فرض دروازه را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود.
این شما را به پورتال مدیریت وب مودم خود می برد، جایی که باید وارد شوید. اگر رمز عبور خود را از حالت پیش فرض تغییر نداده اید، پس از اولین بار ورود آن را تغییر دهید.