سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا برای تنظیم مودم مدل آن نقشی دارد؟

اهمیت مدل روتر در تنظیم مودم

در این مطلب قصد دارم تا به شما بگویم که چه میزان مدل یک روتر روی تنظیم مودم شما تاثیر گذار است. آیا فرقی بین تنظیم مودم adsl یا tplink وجود دارد؟

چه نوع روتر وای فای بهترین است؟
توصیه ما در زیر فرض می کند که شما قبلاً روتر مناسب برای خانه خود پیدا کرده اید. اگر همچنان به دنبال خرید هستید، راهنمای خرید روتر بی سیم ما (لینک بالا) را بررسی کنید یا اگر به دنبال چیزی کمی ارزان تر هستید، جمع بندی روترهای ارزان قیمت ما را امتحان کنید. اگر به دنبال سریع ترین لوله ممکن برای لذت بردن از بازی های ویدیویی هستید، راهنمای روترهای بازی ما را بررسی کنید. همه این راهنماهای خرید حاوی بهترین و جدیدترین بررسی‌های ما در هر دسته هستند و هر بازیکنی مجموعه تست روتر بی‌سیم PC Labs را تکمیل می‌کند.
هنگام انتخاب روتر، باید تصمیم بگیرید که آیا یک روتر Wi-Fi 6، یک روتر Wi-Fi 5 (802.11ac) یا یک سیستم مش وای فای می خواهید. هنوز تعداد زیادی روتر Wi-Fi 5 توانمند وجود دارد که نیازهای شبکه‌ای سبک تا متوسط را برطرف می‌کنند، اما اگر به جدیدترین فناوری و عملکردی که به ارمغان می‌آورد می‌خواهید، بهتر است از یک روتر Wi-Fi 6 استفاده کنید. (برای اطلاعات بیشتر، ابتدا توضیح دهنده Wi-Fi 6 ما را بررسی کنید.)

سیستم های مش وای فای برای افرادی است که مایلند برای دو مزیت اصلی کمی بیشتر بپردازند: راه اندازی ساده اولیه و پوشش وای فای کل خانه. در حالی که می‌توانید پوشش خانه خود را با یک روتر استاندارد و یک توسعه‌دهنده برد بی‌سیم افزایش دهید، این راه‌حل باعث می‌شود تا کاربران از چند حلقه اضافی عبور کنند تا کارها به‌خوبی کار کنند، به‌ویژه کاربران را وادار می‌کند تا بسته به مکان آنها وارد شبکه‌های بی‌سیم مختلف شوند. در خانه هستند مش وای فای با یک مسیر سریع و آسان برای راه اندازی اولیه و مجموعه ای از "گره های" سازگار که به طور یکپارچه در یک شبکه بی سیم واحد که کل خانه شما را پوشانده است، ادغام می شوند، همه چیز را از بین می برد.
سیستم‌های مش Wi-Fi جدیدتر Wi-Fi 6 و فناوری مش را در یک بسته واحد ترکیب می‌کنند. در حالی که مش وای فای بدون شک ساده ترین گزینه برای دستیابی به مجموعه اولیه چراغ های چشمک زن سبز است، اما همچنان نشان دهنده راه اندازی اولیه روتر، مش یا موارد دیگر است. با این حال، فرض کنید که می‌خواهید امنیت را با یک شبکه مهمان و کنترل‌های والدین بهبود بخشید، یا تنظیمات کیفیت خدمات (QoS) را برای محافظت از ترافیکی که از یک برنامه خاص یا سفر به یک دستگاه خاص می‌آید، اضافه کنید. سپس باید زیر ابزار اصلی نصب روتر یا سیستم مش خود را حفاری کنید. آن وقت است که مراحل زیر به کارتان می آید.